CONTACT INFO HORSE2HEART:

Aline Dijkgraaf

Postadres: 
Het Oever 4, 
8191 NN WAPENVELD

 

Bezoekadres (alleen op afspraak):

Kamperweg 78a, 8181 CP HEERDE

eKlderland

Tel: 06-12213184

E-mail: info@horse2heart.nl

  • Facebook Social Icon

© 2019 by Horse2Heart

Pastoraat met paarden

Het samenbrengen van paarden en mensen, kan ons inzichten geven over ons samenzijn met andere mensen en over een leven met God, zoals Hij het voor ons bedoeld heeft. Ik geloof dat God aanwezig is in heel zijn schepping; in mensen, in de natuur, in de dieren en ook in de psychologie. Hij maakt zichzelf op die manier zichtbaar en voelbaar voor ons.

Wanneer je christen bent, kunnen moeilijkheden in je leven nogal eens vragen en gevoelens oproepen richting God. Misschien worstel je met teleurstelling, boosheid, angst of verdriet. Misschien geloof je wel in God, maar voel je er zo weinig van in je leven en zou je graag meer van Hem willen ervaren. Ook kan het zijn dat je pijn hebt opgelopen in contact met andere gelovigen of met de kerk en dat je daardoor je geloof of vertrouwen in God en mensen bent kwijtgeraakt. Wanneer je ergens terecht wilt kunnen met de gevoelens en gedachtes die daarin meekomen, dan wil Horse2Heart jou daar graag plek voor bieden.  

Ik geloof dat God niet alleen door de Bijbel, maar ook door zijn schepping heen, contact wil maken met ons, zijn liefde door wil geven en ons wil leren hoe wij bedoeld zijn. Paarden staan dicht bij de natuur en dicht bij God. Ze doen, wanneer wij ze daar niet in hinderen, waarvoor God hen gemaakt heeft, namelijk... gewoon paard zijn! Ze gaan relaties aan met andere paarden en op eenzelfde manier ook met ons mensen. Zo nemen zij ons mee in hun wereld, waar wij mogen leren om weer gezonder te leven. Een plek waar we mogen oefenen met grenzen, ruimte innemen, contact maken, vertrouwen en samenzijn. Paarden bieden ons de mogelijkheid om gewoon weer eens te ervaren waar we zo naar op zoek zijn. Een leven dicht bij hoe God ons bedoeld heeft. Gewoon jij zijn!

Bij Horse2Heart zijn Equine Assisted Coaching en pastoraat met elkaar verweven, zonder dat God daarbij altijd heel concreet ter sprake hoeft te komen. Moeilijkheden in je relatie met God linken vaak aan moeilijkheden in je relaties met mensen. Daarom kun je juist door het werken met paarden, door te leren over relaties in contact met de paarden, leren over wat jou blokkeert, waar jouw pijn zit en wat je daarmee kunt doen, zowel richting God als richting mensen. Dit gebeurt met de voeten op de grond en regelmatig ook in de modder. In weer en wind. Middenin het Leven.